Cronica plasticii

Cronica filmului

Spectator

Breviar editorial

Viața Românească 9 / 2016
CRONICA LITERARĂ
Daniel Cristea-Enache - După cincizeci de ani
Antologia lui Ovidiu Genaru, Terapia cu îngeri, are un titlu neinspirat - şi aceasta e una dintre puţinele obiecţii critice care îi pot fi aduse. În ea, poetul octogenar îşi reuneşte poeme mai ales dintre cele publicate după 1990 şi „vreo 30 de inedite”, după cum arată în cele Câteva precizări din deschiderea volumului. Tot aici, declară a fi... citeste mai departe

Gheorghe Grigurcu - Pe toți demonii
Poezia Angelei Marinescu e una cu caracter temperamental. Nu e legată de nicio viziune conceptuală, nu acceptă nicio determinare extranee în revărsarea sa de magmă neagră ce-şi savurează totala libertate asumată din capul locului. E una „fără niciun Dumnezeu”. citeste mai departe

Flavius Paraschiv - Mamé sau despre oameni și fiare…
În Mamé asistăm la desfăşurarea unei lumi care se află la limita normalităţii, iar în mijlocul acestui haos se află mintea unui tînăr adolescent care încearcă să descopere şi să înţeleagă dacă realitatea este atît de necruţătoare. Din fericire, autorul nu se rezumă doar la o simplă naraţiune lineară, ci alege să asambleze episoadele epice într-o... citeste mai departe

Irina Petraş - Eroziuni secundare
Aleg să „ghicesc” în versul „cazi / Erodat de secunde”, adăugându-i jocul liber al cuvintelor, felul în care se scrie şi se întoarce spre lume poezia Anei Blandiana. Vulnerant omnia, desigur, tot aşa cum ultima necat, dar orele/secundele care macină pot fi şi secundare, lăsate, adică, pe un plan secund (sau exilate într-un orologiu fără ore, ca-n... citeste mai departe

Tudorel Urian - Regăsirea rădăcinilor
Am părăsit Timişoara, oraşul în care m-am născut şi m-am şcolit, în 1984, anul absolvirii facultăţii. Acum 32 de ani. De atunci am mai revenit în oraşul copilăriei şi tinereţii mele doar în vacanţe sau cu diverse prilejuri mai vesele sau mai triste. De când mă ştiu, oriunde eram, am simţit Timişoara ca locul pe care îl consideram ca fiind „acasă”... citeste mai departe