Viața Românească 3/2020

editorial
Nicolae Prelipceanu – Hârtia de turnesol

interferențe spirituale
Liviu Bordaș – De la teosofi la Eliade. Începuturile yogăi în România

exerciții de luciditate
Ovidiu Ivancu – Minunata lume nouă

poeți în timpul intermediar
Sebastian Reichmann – De la creștinism la marxism și înapoi, cu Pier Paolo Pasolini

psiho
Ioana Scoruș – Să dăm timpul înapoi spre a merge înainte

aniversări
Geo Vasile – Ion Barbu. Geometrie și extaz

remember
Constantin Cloșca-Iași – Centenar A.D. Xenopol

comentarii critice
Nicolae Baltă – Memoriile unui critic
Andreea Zavicsa – Despre (post)comunismul românesc în formula narativă a lui Petru Cimpoeșu

caragialiana
Mihai Petre – Relațiile intrafamiliale în comedii

fărâme
.…dintr-o carte care-ți deschide ochii

recitiri
Victor Ivanovici – Târcoale „orientalismului”

cititor în stele
Emil Lungeanu – Certificat de revoluționar

poeme de Bianca Vișan

restituiri
Ștefan Ion Ghilimescu – Tudor Vianu cenzurat

proză de Georgi Cristu

reveniri
Ioan Groșan – Narcotice de toate zilele

in memoriam
Ilie Constantin la Desprinderea de țărm

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – „Eram atât de singur și atât de străveziu”
Gheorghe Grigurcu – Dincolo de umor
Irina Petraș – De vorbă despre cuvinte
Tudorel Urian – Tristeți crepusculare

cronica limbii
Andrei Ionescu – N-a fost să fie sau scrieri pierdute despre daci

cronica traducerilor
Rodica Grigore – J. M. Coetzee – literatură, realitate, violență

cronica debuturilor
Monica Grosu – Iubirea înseamnă libertate

cronica plasticii
Florin Toma – Marea năluceală

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Între chin și amin, primul film artistic despre experimentul Pitești

spectator
Nicolae Prelipceanu – Marin Moraru

miscellanea
T. Urian – „Heureux qui, comme Ulysse…”
Eugenia Țarălungă – breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – revista revistelor

meridian
poeme de Dimitris Daskalopoulos,
prezentare și traducere de Maria-Gabriela Constantin