Viața Românească 7/2020

editorial
Nicolae Prelipceanu – Cât de dulce și frumoasă mai e limba ce-o vorbim?

eseu
Ana Blandiana – Apocalipsa second hand

remember
Alexandru Călinescu – Și o botină, din cea mai fină…

mircea ciobanu – 80
Florin Toma – Mircea (Voievod) Ciobanu
Marian Victor Buciu – Limbajul-martor

caragialiana
Ștefan Ion Ghilimescu – De la Titircă, Sotirescu & C-ia la Excelența Sa, Rică

lumea teatrului
Alexa Visarion – Vocația prieteniei

poem
Petru Ilieșu – Despre eroii din câmpurile de bătaie

interferențe spirituale
Liviu Bordaș – De la fachiri la tantrism. Yoga și receptarea ei lexicografică (II)

proză
Constantin Rupa – Amintiri cu Messi din vremea pandemiei

exerciții de luciditate
Ovidiu Ivancu – Angoasele omului nou

istoria uitată
Liviu Capșa – Din… registre

psiho
Ioana Scoruș – Adio identitate, adio alteritate, adio umanitate

poeme de Angi Melania Cristea

cititor în stele
Emil Lungeanu – Mărul lui Newton

comentarii critice
Mircea Moț – Durerea, labirintul și banchiza

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Icoanele bizantine ale lui Andrei Țurcanu
Christian Crăciun – Triunghiul poetic
Gheorghe Grigurcu – Un fastuos crepuscul
Irina Petraș – Prins în lumea care (s)cade
Raul Popescu – Portret in absentia
Tudorel Urian – Anticamera prozei

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Călătorie, exil și libertate

cronica plasticii
Florin Toma – Baladă pentru doi jieni

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Filme românești interzise înainte de 1989

spectator
Nicolae Prelipceanu – Jurnal din vremea pandemiei / Teatru în linie

miscellanea
Florin Toma – Sentimentul Marelui Fluviu
Marcel Lucaciu – Paravanul fericirii
Tudorel Urian – A fost odată… Michel Piccoli
Eugenia Țarălungă – breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – revista revistelor