Viața Românească 6 / 2022

editorial
Nicolae Prelipceanu – Geografie tragică

clasicii
Irina Petraș – Ion Creangă, fișe de recitire
Ștefan Ion Ghilimescu – Ion Creangă – 185

interviu
Monica Pillat: „Cel mai frumos vis este însăși viața”
dialog de Cristian Pătrășconiu

eseu
Simona-Grazia Dima – Ezra Pound și cultura ca eternă prospețime

dosar
Adrian Popescu – Cinci epistole de la prieteni

un poem de Nora Iuga

viața literaturii
Ion Bogdan Lefter – Negoițescu în restituiri documentare

poeme:
Alexandru Cazacu, Valerian Dincă, Ioan Vintilă Fintiș, Nicolae Nistor, Victor Rusu

psiho
Ioana Scoruș – Adaptarea la rău

proză
Ștefan Melancu – Ithaca, mon amour

remember
Traian D. Lazăr – „Cât mai multe” despre Nichita Stănescu

proză
Livia Creț – Gaura din perete

cititor în stele
Emil Lungeanu – Zona industrială

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Trecea ca aerul prin aer…, poezia tânără din Basarabia
Gheorghe Grigurcu – Lirismul unui flagel
Tudorel Urian – Romanul lui Nichita

lecturi fidele
Florin Toma – Arheopoeme

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Clara Usón. În căutarea adevărului

recenzii
Sonia Elvireanu – Mihai Banciu, Bilanț al pierderilor
Răzvan Nicula – Lumea văzută de la lojă

cronica plasticii
Florin Toma – Viennoiseries de printemps

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Marin Preda ecranizat

spectator
Nicolae Prelipceanu – Viața oamenilor de teatru dincolo de scenă

miscellanea
Fl. Toma – Sacrul mare în format mic
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor
Premiul Național „Lucian Blaga” – 2022
In memoriam Mircea Anghelescu