Viața Românească 1 / 2022

Editorial
Nicolae Prelipceanu – După 32 de ani

Eveniment
O istorie a lumii prin năravuri

Lumea teatrului
Alexa Visarion – Shakespeare. Adevăruri tăcute

Exerciții de luciditate
Ovidiu Ivancu – Cultura ca ritual

Interviu
Radu Oltean: „O istorie curățată de naționalism este mult mai credibilă”
interviu de Cristian Pătrășconiu

Opinii
Leo Butnaru – Democratic despre democrația poeziei

Poeme de Eugen Bunaru

Profil
Florin Șindrilaru – Ion Drăgănoiu. Proporția de aur

Proză
Răzvan Voncu – Cartela

Noua generație
Andreea Zavicsa – O poetică a cunoașterii de sine în romanul „Mă găsești când vrei” de Lavinia Braniște

Poem de Angela Baciu

Comentarii critice
Mircea Moț – Gheorghe Grigurcu despre el însuși

Psiho
Ioana Scoruș – Ornamente dantelate, tinichele, franjuri

Restituiri
Dan Gulea – Aida Vrioni

Marginalii
Liviu Capșa – Petre Stoica, expresionismul german și Dostoievski

Cititor în stele
Emil Lungeanu – „Prelejere ghespre comeată”

Cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Grădinile scufundate ale Irinei Nechit
Gheorghe Grigurcu – O poezie transilvană
Irina Petraș – „Fete pierdute” și băieți rătăciți
Tudorel Urian – În lumea Anei Blandiana

Lecturi fidele
Florin Toma – Eseuri de menuet

Recenzii
Monica Grosu – Tribulațiile fanteziei și ale memoriei

Cronica traducerilor
Rodica Grigore – Cu Józef Mackiewicz, pe drumurile istoriei

Cronica plasticii
Florin Toma – Acrobațìi de culoare

Cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – De două ori Ridley Scott

Miscellanea
Fl. Toma – Un nou număr din revista MEMORIA
Fl. Toma – Refugiații din Basarabia și Bucovina
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor