Viața Românească 10 / 2022

editorial
Nicolae Prelipceanu – De ce scriu scriitorii?

rememorări
Nora Iuga – Poezia românească a început cu DA-DA

aniversare
Ion Pop – Gabriela Melinescu, în amintire și în poezie

eseu
Alexa Visarion – Îngerul scenei

centenar
Geo Vasile – Marin Preda sau romanele inimilor secționate de istorie

poeme
Liviu Capșa
Gheorghe Grigurcu
Emilian Iachimovski

psiho
Ioana Scoruș – Cercul vicios ce întreține răul

poeme de George Iarin

arhiva
Nicolae Mareș – Aron Cotruș, ambasador al culturii române în Polonia și Emil Zegadłowicz, propagatorul ei

cititor în stele
Emil Lungeanu – Laptele matern

proză
Lucian Bureriu – Gestică programatică
Nikolaus-Otto Kruch – Deliciile unchiului Daut

fărâme
C. G. Jung, A. P. Cehov, Margueritte Yourcenar, Francesco Guicciardini

cronica literară
Mircea V. Ciobanu – Cum se șlefuiește nimicul
Gheorghe Grigurcu – În lumina crepusculară
Ion Pop – Sebastian Reichmann în față cu „Edenul tăcerii rele”
Tudorel Urian – Dante, Petrache Lupu, Cioran & Co

comentarii critice
Geo Vasile – Gabriela Crețan, o poetă ignorată?

cronica traducerilor
Rodica Grigore – Marile lecții ale trecutului

lecturi fidele
Dan Gulea – O, mamă

cronica plastică
Florin Toma – Fantasmele lui Dalí la Siena

cronica filmului
Ioan-Pavel Azap – Un Maigret taciturn

spectator
Nicolae Prelipceanu – Valeria Seciu – o artistă pentru toate anotimpurile

miscellanea
Elisabeta Bogățan – Eugen Dorcescu, Adam. O conștiință lucidă
Iulian Bitoleanu – Alexandru Busuioceanu și prestigiul exilului
Răzvan Nicula – Un alt fel de Oliver
Andreea Zavicsa – Scriitor și cititor, un act de complicitate
Fl. Toma – PPP-100
Ion Buzași – Bistrița în pagini neștiute sau uitate
Eugenia Țarălungă – Breviar editorial
Liviu Ioan Stoiciu – Revista revistelor